Terveydeksi.fi » Uutiset

Palvelun tuottaa:
http://www.terveydeksi.fi

Myös työliikunta ehkäisee sydänkohtauksia
ma 20. helmikuuta 2012 12:22:31 - Kevyttä tai kohtalaista liikuntaa työssään saavat välttyvät muita todennäköisemmin sydänkohtaukselta, tuore tutkimus osoittaa.
Tarkkana lapsen astman kanssa
to 16. helmikuuta 2012 14:38:09 - Allergia- ja astmaliitto kehottaa vanhempia olemaan valppaana, jotta lapsen astma ei jää huomaamatta.
Flavonoidit vähentävät myös sydäntautikuolemia
ma 13. helmikuuta 2012 09:00:03 - Vihanneksista, marjoista ja hedelmistä saatavat flavonoidit voivat tuoreen tutkimuksen mukaan pienentää riskiä kuolla sydän- ja verisuonitauteihin.
Sydänkohtaukset edelleen vähentyneet länsimaissa
pe 10. helmikuuta 2012 15:55:30 - Sydäninfarktit ovat länsimaissa vähentyneet jo vuosikymmenten ajan eikä kehitys ole muuttunut, uudet tutkimukset osoittavat.
Varhaisiän ruokavalio yhteydessä allergioihin ja astmaan
ke 8. helmikuuta 2012 15:18:32 - Äidin raskaudenajan ja lapsen varhaisiän ruokavalio voi suojata lasta allergioilta ja astmalta, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) väitöskirjatutkimus.
Rokotus aiheuttaa vakavan allergiareaktion erittäin harvoin
pe 3. helmikuuta 2012 16:04:11 - Vaaralliset allergiset reaktiot ovat erittäin harvinaisia rokotusten jälkeen, tuore brittitutkimus osoittaa.
Verenpaine kannattaisi mitata kummastakin kädestä
ke 1. helmikuuta 2012 16:05:07 - Mittaamalla verenpaine kummastakin kädestä voi mahdollisesti tunnistaa ketkä ovat vaarassa sairastua ääreisverisuonten sairauteen.
Kantasolujen luovuttajat pelastavat elämää
to 26. tammikuuta 2012 14:56:04 - Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun ylläpitämä luuytimenluovuttajarekisteri täyttää tänä vuonna 20 vuotta.
Makkara mahdollisesti myös diabeteksen riskitekijä
ma 23. tammikuuta 2012 13:30:20 - Paljon makkaraa ja muita prosessoituja lihatuotteita syövät naiset saattavat sairastua aikuistyypin diabetekseen ruokavalionsa takia.
Vähäinenkin alkoholinkäyttö on riski raskauden alkuvaiheessa
pe 20. tammikuuta 2012 08:34:06 - Tanskalaistutkimuksen mukaan jo muutama viinilasillinen viikossa voi lisätä raskauden keskeytymisen vaaraa raskauden alkuvaiheissa.